Ekonomi

TSB Başkanı Benli: Sigorta sektörü hasar ödemeye başladı

Afet bölgesindeki incelemelerini sürdüren Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Atilla Benli, yüzyılın en büyük felaketiyle karşı karşıya olduklarını ancak sigortacılığın bugünler için var olduğunu belirterek, “Tüm sigorta şirketleri gibi. , kayıpların en kısa sürede giderilebilmesi ve hasar tazmin sürecinin hızlı bir şekilde işletilebilmesi için hasar sürecini hızlandırmakla sorumluyuz.Ayrı hatların açılmasından, depremden etkilenenler için çağrı merkezleri ve bölgede hasar iletişim merkezlerinin kurulması.

Ekonomik sürekliliğin sağlanmasında sigorta branşının en değerli kısım olduğunu belirten Benli, “Zorunlu deprem sigortasının yanı sıra; Kasko, yangın, hayat ve ferdi kaza poliçelerini dikkate aldığımızda bölgede deprem teminatlı toplam poliçe sayısı 4 milyon civarındadır.

TSB Lideri Benli şöyle devam etti:

“Maalesef böyle zamanlarda sigortanın öneminin daha iyi anlaşıldığını, zararların tazmininin asıl işleri olduğunu ve bunu poliçe şartlarına uygun olarak en iyi şekilde yapacaklarını vurgularken, sigorta sektörü olarak bizler kayıpların giderilmesi ve bölgenin toparlanması için başlatılan seferberlikte birlik ruhuyla görevlerimizi yerine getiriyoruz. devam edeceğiz.”

Benli ayrıca, sigorta müdürlüğünün depremlerden sonra afetzedelere, sigorta acentelerine ve bölgede yaşayan çalışanlara yardım ve destek sağlamak amacıyla Kızılay ve AFAD aracılığıyla hızlı bir şekilde depremlerden sonra toplanan aynı ve nakdi yardımları bölgeye ulaştırdığına da değinerek, “Şirketlerin Derneğimizin üyeleri ‘Sigorta Kıymet Değerdir’ anlayışıyla depremin ilk anlarından biridir. O günden bu yana bölgeye önemli miktarda ayni ve nakdi destek sağladı.”

Hasar ödemeleri başladı

Bu süreçte, yardımların yanı sıra hasar tespiti ve ödemelerinin hızlandırılmasının kritik olduğunun bilinciyle hareket ettiklerini belirten TSB Başkanı, şöyle devam etti:

“Çevre ve Şehircilik Bakanlığı uzmanları afet bölgesinde hasar tespit çalışmalarını sürdürüyor. Ayrıca süreçleri hızlandırmak için Bakanlık raporları ve DASK ödemeleri paralelinde aksiyonlar alıyoruz. Depremin ardından DASK hasarları hızlı bir şekilde ödemeye başladı. Ayrıca birçok şirketimizin ‘mobil hasar destek noktaları’ da bölgede faaliyete geçmiştir. Şirketlerimizin hasar yöneticileri ve 200’ü aşkın uzman, tespitlerini alanında yapmaktadır. 1000’den fazla çalışanımız hem güçlendirme çalışmalarına katılıyor hem de sigortalılarımızın hayatını bir nebze olsun kolaylaştırmak için süreçleri ivedilikle yürütüyor.”

Başta Sigorta ve Bireysel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) olmak üzere sigorta branşının “tek yürek” olarak sigortalılara bu güzel süreci yaşatmak için canla başla çalıştıklarını kaydeden Önder Benli, “Sektörümüzün bu tecrübe ve gücü var. gibi süreçleri yönetin. ‘Sigorta Kıymet Değerdir’ anlayışıyla çalışmalarımıza her zamanki gibi devam edeceğiz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu